söndag 3 oktober 2010

Träning vecka 39/ketodiet???

En "medel" bra vecka har det varit på träningsfronten. Lite krångel med magen gjorde att jag inte kunde träna som jag ville samt att maten inte blev riktigt 100 heller vilket i sin tur medför  att energin inte är på topp på passen men ändå en helt ok vecka! 


Varje morgon 50-60 min förbränningsträning, även helgen denna veckan! 
Mån: Leda Bodypump + 30 min förbränning
Tis: Rygg/biceps + 45 min förbränning
Ons: Vila 
Tors: Bröst/Triceps + 30 min förbr. 
Fre: Axlar + 50 min förbr. 
Lörd: Mage, lätta superset armar.  Konditionsträning 50 min.
Sön: Ben om vi kommer hem i vettig tid ikväll. 


Sitter och funderar på om jag ska köra en ketogen diet 2 månader framöver..... Den kräver ju lite mer planering och mer matlagning än en traditionell diet som jag går på nu. Frågan är om jag har tiden och orken... Det som lockar mig att köra den är att jag fick skit grymma resultat innan  sommaren när jag körde ketodieten, snabba resultat gillar man ju alltid! 


Ketodieten är uppbyggd såhär: Kolhydrater max 30 gram /dag, mycket proteiner och rätt fetter. Kosttillskott som vitaminer, mineraler, BCAA, omega 3, proteinpulver, EAA och preworkout m.m.  
En dag kan se ut ungefär såhär: 
Frukost: Ägg
Mål 1. Torsk o grönsaker
Mål 2. Kyckling o sallad
Mål 3. Kesella
Mål 4. Nötfärs o grönsaker, jordnötssmör
Kvällsmål . Kesella


Bild från google
Varierande? Nej, men smidigt när man inte äter så annorlunda från dag till dag. Det som är tråkigt är att det kan bli lite torrt och tråkigt pga avsaknad av såser och annat "plock" till maten. Men det är det väl värt om man vill komma i form, veckorna tickar ju på.... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar