måndag 12 juli 2010



Ajajaj, träningsvärk som heter duga idag i låren. Men så blir det ju när man avstår från benträningen (ofrivilligt) i knappt 2 månader. När jag kör ben i vanliga fall blir jag ganska svett men igår var nog det värsta jag varit med om! Kunde vrida ur mina träningskläder när jag kom hem!

Kan säga att jag ser inte fram emot morgondagen eftersom min träningsvärk oftast är värre 2 dagar efter jag tränat. Känner mig som 90 eftersom jag måste ha hjälp när jag ska resa mig upp för att inte tala om hur det spränger i låren när jag måste gå i trappor. ja, du känner väl igen känslan eller är du en av dem som ska stå i vassen i sommar?? ;)

Tänkte börja morgondagen med ett cardiopass på gymmet om John Blund vill hoppa ur ögonen tidigt imorgon!


Idag blev det vilodag och det kändes helt ok faktiskt, det ger mig energi att ladda inför morgondagen kvällspass som blir rygg och biceps. Måste bara tänka på att äta ordentligt under dagen för aptiten är som bortblåst när det är så varmt ute. Det enda som smakar bra är glass men det är ju inte så bra att ladda på.... Men vilken tur att jag har några recept som är smidiga att ta till när aptiten sviker!


1. Blåbärscupcakes. (ett recept jag hittade i BODY i början av året) Har inte testat frysa in dem för de var så goda så de gick åt direkt! De ser inte spå aptitliga ut pga färgen från blåbären men de smakar juuuuvligt, tro mig!

200gr blåbär
3,5 dl vaniljproteinpulver
1,5 dl lätt sojamjölk
2 ägg
8 äggvitor
2 dl sötningsströ
1 msk vaniljsocker
2 tsk bakpulver
1 msk rapsolja

Tillagning:
Vispa äggvitor till hårt skum, häll i äggula, sötningsströ och vaniljsocker och vispa igen med elvisp. Blanda i sojamjölk och rapsolja, samt därefter proteinpulver och bakpulver. Häll allra sist i blåbären i smeten.
Placera ut ca 9 st stora muffinsformar på en plåt. Fördela smeten och grädda i mitten av ugnen på 175 grader i ca 25 min.

123 kcal
19 gr protein
5 gr kolhydraterr
3 g fett
-----------------------------------------------------------
Kesella efterrätt!
Blanda 1/2 lätt kesella burk och 1/2 burk kesella vanilj. Rör i tinade hallon (eller vilka bär du vill, färska jordgubbar nu på sommaren kanske?) Ät som det är eller ha det som en "sås" till en fruktsallad! Riktigt söt o god!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar