fredag 30 juli 2010

Ätardag!


OM jag längtar tills imorgon lördag!!! Då har jag ju min "ätardag" då jag får äta kolhydrater!!! Har inte planerar att äta nåt godis men man vet ju aldrig när suget sätter in...
På mina ätardagar jag har under diet så brukar det ändå bli ganska bra mat fast jag kanske tar en fika eller äter annat gott! Försöker att inte proppa i mig mat för magsäcken är ju så liten efter det lilla man äter de andra dagarna. Känner sig som en uppsvälld ballong om jag äter lite för mkt, men när man har en dag i veckan då jag får unna mig godsaker så är det ju så mkt man vill äta, men allt det ryms inte i magsäcken så jag får planera o prioritera vad jag stoppar i mig! Det jag har mest sug efter just nu är grönsaker, frukt o bär! Så till frukost blir det en stor skål med kesella, bär och musli!

----------------------------------------------------------------
Proteinpannkaka.
bilden lånad från millansandberg.blogspot.com

3 äggvitor vispas till hårt skum, tillsätt ca 1 dl proteinpulver (min favorit är vanilj/päron ifrån Top Formula) tillsammans med lite sötnings strö, vispa ihop detta. Bred ut smeten på bakplåtspapper och sätt in i ugnen ca 10 min. Undertiden rör du ihop kesella och funlight saft och ev om du vill ha bär i. Detta häller du sedan på pannkakan när den är färdig, äts direkt när pannkakan är varm. (Smeten kan bli lite olika kvalitet på beroende vilket pulver du använder men testa dig fram! ) Bli inte förvånad när pannkakan sjunker ihop när du plockar ut den ur ugnen, den ser inte så rolig ut men de är god! O häll över kanel i massor!

Den går också steka i panna på spisen, använd då lite olja i pannan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar