torsdag 22 juli 2010

Vem äter sånhär skit???

Hittade den här bilden på en blogg jag läser o jag trilla nästan ur stolen när jag såg den.... Vem äter sånhär skit???? Jag vet att jag kan vara lite extrem med att äta nyttigt ibland men det blir ju en livsstil när man lever på gymmet så att säga. Men att utsätta kroppen för sånahär produkter Nej tack! Tänk vad konserveringsmedel och annat den innehåller, den ser ju inte ens god ut, äcklig rent av, hur kan den ens sälja??? Kan tänka mig att de säljs i det underbara landet USA, men icke!! För när jag tittar närmre på bilden så står ju lappen på SVENSKA!!!! Endast 19,90, det är synd att det är skräpmaten som är billig och den ekologiska nyttiga som är dyr...

Många klagar på att det är dyrt att köpa nyttig mat men jag tycker att man ska tänka så att man gör en investering i sin kropp! Tänk vad mycket längre din kropp kommer att vara frisk o fungera som den ska om du äter "rätt" och framför allt hur pigg o fräsch man känner sig när man ätit en pastasallad i jämförelse men något halvfabrikat eller snabbmat. Nu säger inte jag att man aldrig ska äta sådan mat för jag gör det själv då och då, men många gör det allderles för ofta. Och vad blir resultatet av det? Övervikt, trötthet, hjärt o kärlsjukdomar, högt blodtryck, diabetes och förhöjda blodfetter... Hur länge vill du leva och hur bra vill DU må när du blir gammal??
Fetman har på 20 år fördubblats i Sverige, hittade en siffra som är lite skrämmande: en halv miljon svenskar lider av fetma och två o enhalv miljon av övervikt.... skrämmande!! Du kan själv kolla om du ligger i riskzonen, kolla ditt midjemått, män över 94 cm har en klart ökad hälsorisk och över 102 ses risken som allvarlig. För oss kvinnor är midjemåttet 80 cm och är vi över 88 så bör vi se över våra levnadsvanor!
Någon som e sugen på pizza imorgon?? Hehe...
Nä nu får jag ge mig... jag skulle kunna skriva en hel uppsats om fetma och mat för det är något jag tycker fler borde tänka på vad man stoppar i sig, men summa summarum är ju att man trivs med sin valda livsstil och sin kropp för du ska ju leva med den 24 timmar per dygn!

-------------------------------
Imorgon blir det en tur till skara sommarland!!! Dags att leka av sig lite och skratta mycket!!!
Hoppas på stooor sol uppe i det blå!


2 kommentarer:

  1. Helt sjukt.. äckligt!!

    Tror det var på Lidl jag såg dem för några veckor sen.. man blev ju inte sådär jättesugen på en färdig(konstgjord) hamburgare..Som säkert kan stå där ett par veckor :P

    SvaraRadera
  2. Haha, nä Madde det är ju inte första valet av snabblunch man skulle göra!

    SvaraRadera