söndag 8 augusti 2010

Blåbär!



Tog en skogspromenad idag och kunde ju inte låta bli det blå guldet längs med stigarna! BLÅBÄR! Så himla gott o nyttigt! Jag behöver äta mycket blåbär för de sägs vara bra för minnet och jag har överraskande dåligt minne! Sen innehåller de ju mycket antioxidanter som är bra för kroppen och så stärker de synen också. Hörde en gång att under andra världskriget så fick piloterna äta blåbär i mängder i form av sylt m.m. för att de förbättrade deras mörkersyn när de skulle flyga mycket i mörkret! De var kloka redan då! :) Nästa gång jag är ute o går så ska jag ta med en burk att lägga dem i för idag fyllde jag bara handen o gick o smaskade på under promenaden.
Dagens kvällsmat: Kesella med funlight och vaniljproteinpulver, färsk mango och passionsfrukt! Sjukt gott! Önskar jag hade sparat lite blåbär..
Hoppas ni haft en trevlig helg, själv jag har renoverat, softat och agerat "fyllechaffis" så många sköna timmar i soffan! Inte likt mig men det var riktigt skönt att ligga o slappa o göra ingenting!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar