tisdag 10 augusti 2010

Frukostrecept!

Mästerkocken har varit i farten!
Gjorde en frukost idag som säkert var ett halvår sedan jag gjorde, så god o nyttig, en rejäl frukost att ladda med!

Pannkaka!

1 ägg
1 mogen banan
1 dl havregryn
1 dl mjölk
1 port proteinpulver (ca 1 dl) Gärna vanilj.
Sötningsmedel om du vill
Kanel i masssor

Mosa bananen och lägg i en bunke, häll i övriga ingredienser och rör om till en smet.
Häll allt i en teflonpanna och stek på medelvärme någon minut på varje sida. Jag tycker den är god om den inte blir för torr i mitten, men det e ju en smaksak...

Sedan ska den ju bli rund o fin även när man lägger den på tallriken men idag hade jag lite bråttom så den fick lite annan form idag..... :) Hahahah... Kanske inte ser så god ut men det är den! Krydda med kanel på och vill du så tillsätt kesellaröra också! (kesella blandat med funlight)
Smaklig måltid, hoppas din ser mer aptitlig ut än min.... :)
--------------------------------------------------------------------------
Fördelen med att vara egenföretagare är ju att jag kan ta ledigt nästan alltid när jag vill.. :) Host o harkel...
Och en sådan dag har jag unnat mig på torsdag och då bär det in till Jönköping för att fylla på kosttillskottsförrådet hos Mia o Anders på MA BodyNutrition. Alltid lika trevligt att besöka dem i butiken! Har du inte möjlighet till det så kolla deras hemsida på www.mabodynutrition.se Listan denna gången är lång. BCAA, EAA,vitaminer o mineraler, någon Preworkout, äggvita på dunk, proteinpulver i lite olika smaker :) någon ny träningstopp o byxa, handskar och sen brukar man ju komma hem med nåt mer som jag kanske inte tänkt... Stora plånboken med då!

Och så blir de ju lite vanlig shopping också av något klädesplagg, hade tänkt mig nån snygg svart klänning till mina leopard skor. (Det vankas party v 33 när min efterlängtade Mia kommer o hälsar på) Blir ju inte så mkt shopping nuförtiden då alla pengar läggs på renovering av huset men ibland så får även jag shoppa loss!!! :)))
Lite shopping är ju alltid bra för själen....
---------------------------------------------------------------------------
Nu börjar jag få ihop mina träningsprogram som jag ska fota för att ge lite exempel till er läsare, måste bara hitta en lucka för att att fota... Håll ut de är påväg!!

Träningen flyter på skitbra nu för tiden, nästan verenda pass känns oförskämt bra! Så det är bara att hoppas att känslan håller i sig! Bygga bygga bygga, sen deffa deffa deffa... :)

Pöss på er! Skriver snart igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar