fredag 20 augusti 2010

Träning, frukost, jobb, njuta o mera jobb..


Trots att jag tränade styrka på morgonen idag så blev passet riktigt bra! (brukar inte bli så bra styrkepass när jag kör dem på morgonen....)  Superset mage o axlar. 

Så här blev passet idag: 
Axelpress med hantlar - raka crunches på boll
Sittande lyft i sidan i  cable  - sneda crunches på boll
baksida axlar lutande framåt m. hantlar - plankan o balans övningar på boll
baksida axlar i maskin - benlyft hängande

Och 40 min förbränning efter det också på crosstrainern! Sen var jag vaken o igång!! 

Det är alltid skönt att köra magövningar på boll ibland för att komma åt magmusklerna på djupet o jobba mer koncentrerat än vad det blir när man tar i för fulla muggar på tunga övningar, o så skadar det ju inte att förbättra balansen också! 

Frukosten efter mitt pass i morse. Färska blåbär och några frusna som missfärgat min goda mango jag hade i också, med kesella+funlight så klart!
Nä jag har inte haft tid att plocka egna blåbär men som tur är finns det andra som har det och som säljer dem! På torget köpte jag färska blåbär för 25 kronor idag! Det går ju inte ens jämföra frusna med färska.... det e ju som att jämföra svart med vitt.. :) 


Avslutade ju dagen med en massage och infraröd värmebehandlng på Topp till Tå i skillingaryd. Underbart skönt var det! Tack svärmor för den underbara presenten, kunde inte kommit lägligare! Jag njöt verkligen varenda sekund! 25 min i värmen och 30 min massage :) Besök deras hemsida på www.stillasinne.com 

Efteråt fick jag fylla på med vatten och en chockladbit! LYX! 
Väl hemma efter behandlingen behövdes gräsmattan klippas........ Det är såna dagar jag hatar bo i hus, klippa gräs måste vara bland det tråkigaste man kan göra!!!! Jag ska rösta för att sätta plattor i stoooooora delar av trädgården nästa sommar!!! Fast man får ju se det positivt - det är ju bra träning om man håller tempot uppe och puschar gräsklipparen själv o inte låter den "självgå" :) Finns alltid något positivt att plocka ur det tråkiga! 

Imorgon blir det faktiskt lite grillparty hemma och en sväng till krogen efter det, ser fram emot att öppna en flaska mousserande jordgubbsvin! Kanske inte tillhör att skriva det på en träningsblogg men ni vet ju att även jag njuter av de goda dryckerna ibland! Det kan man ju göra eftersom man ligger i o tränar till vardags! 
Nu blir det soffläge några timmar innan jag ska krama kudden! 
Ha en go fredagkväll! 




6 kommentarer:

  1. Vad duktig du är med träningen!
    Jag fattar inte hur du orkar träna både styrka och hela 40 min cardio innan frukost?! Eller tar du rage eller något liknande!?
    Jag hade hungrat ihjäl!!
    Och den där massagen/infraröd värmebehandlingen måste jag nog testa på..

    Ha så roligt ikväll, som du skrev det förtjänar man ibland efter hårt slit!! =)

    SvaraRadera
  2. Duktig ja!Man gör så gott man kan! Haha... Det är ju alltid roligare och lättare att motivera sig när man har ett mål att träna till!

    I vanliga fall skulle jag ätit frukost innan styrketräningen men det blev lite miss i planeringen... Kör jag bara cardio på morgonen så ligger det bara lite koffein, omega 3 o massa vatten i magen innan passet! Man har ju bättre förbränning då och sedan känns det bara "tungt" att ha mat i magen när man kör cardio, den står ju upp i halsen om jag tränar precis inpå frukosten!

    Just ja! Kom på hur du kunde göra för att preworkouten ska smaka lite bättre! Jag brukar lägga i en c vitamin brus i samma shaker (jordgubb e min favorit) främst gör jag det för att de EEA jag tar innan träningen ska tas upp fortare av kroppen, men det smakar mkt bättre också!

    Ett annat alternativ är ju att hälla i smaksatt EEA i pulverform i samma shaker så blir smaken mildare, om du nu använder de tillskotten vill säga!
    ------------------------------
    Massagen kan jag verkligen rekommendera, hon masserade med sugproppar också, annorlunda men skön känsla!

    Kvällen blev riktigt lyckad!

    Kul att du kommenterar, alltid uppskattat!

    SvaraRadera
  3. vart var du på massage. låter intresant jag ha problem med ryggen efter en ridolycka, så kanske kan hjälpa ibland att bli ompysslad.
    ha de toppen och lycka till med träning och hälsan. kram frida

    SvaraRadera
  4. Tack för tipsen!

    Just nu tar jag BCAA i tablettform innan/efter träning. Är EAA bättre? Vad är skillnaden?
    Jag funderar på att köpa en pre workout..Känner man någon skillnad i hur mkt man orkar?!

    Ha de fint!!

    SvaraRadera
  5. Frida: jag svar på massage på "topp ill tå" i skillingaryd på storgatan, jag länkade till deras hemsida i bloggen i inlägget så kolla där! Ja det är ju aldrig fel att pyssla om sig lite grann!

    Madde: BCAA och EAA är ju amisosyror, EAA inehåller alla 8 essentiella (livsnödvändiga) aminosyrprna som vi måste ha i oss via mat och BCAA innehåller tre av dessa 8. Kortfattat kan jag säga såhär:
    Om du äter enbart EEA så får du ju i dig lite av de allihopa men så jag förstår det hela så får du ju i dig extra mycket av de 3 (leucin, valin o isoleucin) via BCAA och de bla motverkar mental o fysisk utmattning under träning.
    EAA förhindrar muskelnedbrytning, jag blandar bägge i vissa perioder.
    Ang, preworkouten så känner jag enorm skillnad! Den innehåller ju koffein så visst piggnar man till!
    Googla om du vill veta mer specifikt, finns mycket info på nätet!

    Ha de bäst!

    SvaraRadera
  6. Burken med BCAA är slut snart, så kan ju testa EEA..
    Ska köpa mig en burk preworkout och hoppas på ännu mer energi :)

    Tack för alla bra tips!!

    SvaraRadera