torsdag 5 augusti 2010

Idag trilla i Form ner i brevlådan, inte min favorit tidning men ibland får man en del användbara tips även där!
Jag älskar sallader och i dag fanns ett upplägg på sallad som stämmer med vad jag brukar äta!
Här får du lite info hur du gör din nyttiga sallad ännu nyttigare!

1. Byt ut lite av isbergssalladen mot tex bladspenat eller ruccola, de innehåller mer antioxidanter! (finns ju färdigblandad sallad att köpa för den late!)
2. Byt it gurkan mot sparris o morötter Då får du i dig mer kostfibrer som mättar bättre och innehåller andra nyttigheter.
3. Proteiner, jag brukar ha kyckling eller skaldjur men det finns ju vegetariska alternativ också som bönor o linser.
4. Något sött! Jag blir ofta sugen på något sött efter maten och då är det bra att ha laddat med tex bär eller varför inte blanda i lite melon i salladen?
5. För att få med alla näringsämnen som varje måltid (även mellanmålen) bör innehålla så blir fettkällan ofta från olivoljan som jag ringlar över salladen och vill jag ha mer smak så tillsätt lite krydda som salladskrydda! Fettet ser också till att de fettlösliga vitaminerna tas upp optimalt i kroppen!
SALLADEN!
Efter total vila ifrån gymmet igår så blev det 2 pass idag! Hade 2 kunder som ombokade idag så då fick jag några timmar ledigt och eftersom jag utnyttjar varje lucka i almanackan så fyllde jag den idag med ett extra gympass. Först övade jag på BodyPumpen för jag släpper nya releasen nästa vecka och då måste ju koreografin sitta ordentligt! Svettigt och hög puls genom hela passet kännetecknar väl denna releasen, totalt ÄLSKAR maglåten, jäklar vad den tar bra när man hittar rätt teknik! Och sedan blev det 45 min förbränning på kvällen :)

Ska bli jätteskönt o kul att komma igång med instruerandet på klasserna igen efter 5 veckors uppehåll!!! O jisses vad det kommer kännas i kroppen - redan i kväll känner jag i rumpa o mage, gosch hur ska det här sluta??? Ska ju köra passet 2 ggr till innan helgen är slut..... :) Är ju ite van vid så många reps som det r i BODYPUMPEN, har ju bara kört ca 8 reps på alla övningar i sommar så det kan ju vara bra med lite förändring för kroppen nu!

Välkomna alla medlemmar på BODYPUMP RELEASEN på måndag kl 19.05 på Hälsoborgen i Vaggeryd!

Är du inte medlem så testa ett gratis prova på pass eller varför inte köpa en hel prova på månad för endast 199 kr (både pass o gym ingår)!
För mer info kolla in på www.halsoborgen.com
Dags att krama kudden! Gonatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar