onsdag 18 augusti 2010

Kosttillskott!

Det här är min lilla "låda" på jobbet med kosttillskott jag äter, det blir några drinkar o piller per dag! Men jag märker verkligen skillnad och bra resultat får man också!
Här hittar du bla
- Omega 3 för jag äter på tok för lite fettsyror genom min vanliga kost, håller mitt hjärta o blodkärl i gott skick!
-BCAA (aminosyror) för bättre återhämtning och muskeltillväxt, motverkar också fysisk o psykisk trötthet under passet!
- Multivitamin för att få i mig alla vitaminer o mineraler kroppen behöver.
- Proteinpulver som mellanmål, eller efter träning för snabbare återhämtning.
- Diet bars, som mellanmål om det är tight mellan kunderna, går ju slänga i sig på 1 minut. Eller om sötsuget blir för stort, smakar ju som godis! :)
- Preworkout för att få garanterad extra energi till träningen.
- L glutamin för att påskynda muskelåterhämtningen efter ett hårt pass och motverkar stressrelaterad nedbrytning av musklerna.
- Koffeintabletter för de dagar då jag känner att jag behöver en extra kick energi! (dricker ju inte kaffe)
De flesta produkterna köper jag av märket TopFormula, bra grejer det! Finns att beställa på www.mabodynutrition.se
Men kom ihåg att du måste äta bra mat också för att få bra resultat!
Fick ett halvårs ranson av bars idag som jag beställt från MM sports, och så åkte det visst med en träningstopp från Better Bodies också! Ooops! :) PF´s diet bars ska jag ha som mellanmål då jag inte hinner med något annat alternativ de innehåller mer protein än kolhydrater vilket är ovanligt, faktiskt den enda bar jag hittat med den sammansättningen. Passar mig perfekt eftersom jag ska undvika kollisarna framöver! Dahlblads bars får funka som godis på helgerna, lakrits och pepparkaka! Du kan beställa dem på www.mmsports.se
Bra träningskläder behöver inte alltid vara dyra! Den här köpte jag förra veckan(var ju stängt på MA Bodynutrition där jag skulle handlat...) på stadium för ynka 99 spänn om jag inte minns fel! Som hittat! :)
Alltid kul med lite nya träningskläder nu på hösten, av någon lustig anledning så blir det roligare och man längtar till att få träna i nya snygga kläder! Tjejfenomen???
Nu blir det till att fylla magen med lite kesella o bär till kvällsmat! Måste ju fylla på muklerna nu när jag satte PB i knäböj ikväll! Wiiii!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar