onsdag 25 augusti 2010

Tanitavägning - utgångsläget!

Startade dagen med tanitavägning  och mätning på gymmet, alltid bra att veta utgångsläget! Ganska nöjd ändå med resultatet, så målet är att ha gått ner 5-6 kg och då lär jag kunna spela schack på magen om du fattar vad jag menar! Hahaha =) När jag gått ner mina kilon kommer jag väga ca 61 och då vara ganska hård, (ler bara jag tänker på min målbild) Hade faktiskt gått ner nästan 2 kg på 3 veckor utan att ha ändrat kosten nämnvärt utan bara ökat träningen! F-n va gött! 

Mitt träningsupplägg första 2 månaderna: 
- Morgoncardio 4-5 dagar /vecka 50-60 min
- Styrkan kör jag tungt och 2 muskelgrupper de dagar jag tränar, då hinner jag igenom hela kroppen en gång per vecka, tänkte lägga fokus på mage o axlar ett tag till så dem ska jag försöka hinna med 2 ggr varannan vecka om jag får ihop mitt tränings schema med jobbet!
  Rygg/ biceps 
ben/mage 
 bröst/triceps
 axlar/mage,
 det är så jag delar upp kroppen just nu, inte alltid  i den ordningen.. 
- En BODYPUMP klass som jag håller i får bli på måndagar och ev ett spinnning pass/vecka om tid finns...  Måste ju vila en dag också!!! 
Svettiga 50 min cardio efter vägningen, gick på ren vilja idag sista 20 minuterna, lustigt för annars brukar en timme bara springa förbi.... hoppas inte B´s "manliga" förkylning smittat av sig bara ... den är ju mycket jobbigare att ha än den vi kvinnor åker på... hmmmm....

Min lunch idag! Nu börjar kaninmaten överta tallriken igen...
Lax, grönsallad, morötter, några cashewnötter, omega 3 och kesellasås gjord på kesella o tacosås! SIMPLE!
 


Ikväll blev det ett riktigt gott rygg och biceps pass på gymmet, såååå nära att spräcka mitt PBi chins men nä... klarade inte 10 idag heller, måste öva öva öva!!!! Kör dem alderles för sällan!! 
Gott tryck i biceps också, totalt LUUUUV pass som idag, bra flyt, bra vikter, bra tryck, bra energi och fokus! 
Istället för sittande paus mellan seten idag fick jag leka modell! :) 
Liten kula - kan bli större!!!
Så glad man kan bli av lite armträning...!! :) 

Kör hårt gott folk med träningen!! Nu ska jag gå o ta hand om min sjukling här hemma! 

Just ja! Fotografering med proffsiga Philippa  på gymmmet på söndag, så sen kommer träningstipsen rulla på! 

3 kommentarer:

  1. Hej! Har suttit och läst ganska mycket av din blogg nu och hittils så är den riktigt bra! Väl skrivet och mycket tips!

    Är det OK om jag rekommenderar/länkar till din blogg från min?

    aschoblomtraining.blogg.se

    SvaraRadera
  2. Hej Andreas! Kul att du tycker om bloggen ! Den ska bli ännu bättre framöver när jag hunnit med lite fotograferingar o annat som behöver förberedas! ;)
    Självklart får du jättegärna länka från din blogg, var inne i kikade en sväng, bra start nu e de bara att köra på!
    /// Tess

    SvaraRadera
  3. Härligt!

    Tackar, ska försöka så gott jag kan! :)

    Har fixat länken på min sida nu!

    SvaraRadera