måndag 13 september 2010

Chockladpudding 2.

Ni vet ju att jag älskar allt som är sött o gott och det finns inget som  smakar så gott som chocklad!!!
Hittade ett recept på fitnessguru.se som jag måste dela med mig av. Den ska jag göra imorgon kväll eftersom det passar extra bra till kvällen eftersom den innehåller långsamma proteiner så kroppen kan återhämta sig bra under natten. 




Chockladpudding
Du behöver: 
Bilden lånad från fitnessguru.se 


125 g kesella
3 tsk Sötningsmedel förslagsvis 
Canderel chokladdryck
1 st äggvita
10 g valnötter
10 g mörk choklad



1. Rör ihop kesella + chokladpulver
2. Vispa äggvitan hårt till ett skum
3. Vänd ner äggviteskummet i kvargblandningen
4. Ställ i frysen ca 20 minuter
5. Hacka valnötter och choklad (minst 70% kakao) och blanda ner i smeten.



Jag kan tänka mig tillsätta lite protte pulver i chocklad också för smakens skull, ska nog testa det imorgon.  


Kcal: 257  Protein 23 g   Kolhydrat 12 g    Fett 12,5 g

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar