söndag 19 september 2010

Coaching utmaningen..

..går framåt! Nu har jag träffat båda tjejerna som har antagit utmaningen att förändra sina liv och framförallt sin fysik! 
I lördags träffade jag Paulina som har som mål att bli mer "fit" alltså mer muskelmassa och mindre fett%. Utmaningen kommer pågå i 15 veckor och då ska tjejerna gjort stora förändringar i sina liv! 

Första mötet med tjejerna har bestått av tanitavägning, mätning på 6 punkter på kroppen, målsättning, intervjuer om hur mkt tid de har att lägga ner på utmaningen m.m. , visat dem ungefärligt upplägg på träning/kost och allmänt snack om livet! 

Jag och Paulina körde även ett mini rygg/biceps pass.  Paulina verkar supertaggad inför sin utmaning, hon hade "t.o.m." varit nykter i fredags när kompisarna satt o festade. Bra tycker jag med tanke på att vi ännu inte börjat utmaningen!! Pluspoäng för det!  
bild lånad från google
Det är "nackdelen"(om man nu väljer att se det så)  med när man satsar hårt på träning o diet så missar man ju endel festligheter, fast jag ser det som att man får massa tid över till annat och tänk på vad skönt det är att inte vakna bakis! Och om man är lite påläst så vet man ju att alkohol är samma sak som gift för kroppen, inte trycker du väl  frivilligt i dig något som är giftigt annars??? 
----------------------------------------
Idag ska jag rösta också, är inte ett dugg intresserad av politik men var fjärde år sätter jag mig in i det hela i sista sekund! Så nu har jag bestämt mig och ska rösta innan jag sticker till gymmet idag, förbränning står på schemat idag! 
Bild lånad från google
Glöm inte bort att gå o rösta! 

4 kommentarer:

  1. Gift? Det är ju livetsdryck!! :D

    SvaraRadera
  2. Hahaha, ja det kan man ju tycka o gott e det ibland det får jag ju hålla med om! Men alkoholen "förstör" o avstannar all fettförbränning så i det fallet är det gift för kroppen! ;)

    SvaraRadera
  3. vem har sagt att man inte har kul när man festar nykter?! Det funkar riktigt bra, Inställningen är det viktiga! =P

    SvaraRadera
  4. Ja F! Det funkar ju helt utmärkt! Men med festligheter tänkte jag inte bara på festande med alkohol, själv blir jag ganska trött fysiskt o psykiskt på diet o undviker då ibland "festligheter o sociala sammanhang " för att humöret inte är på topp o jag känner helt enkelt inte för att vara social... :)
    Ska vara lite mer tydlig nästa gång .. ;)

    SvaraRadera