onsdag 22 september 2010

Utan sex eller + 5 kg?

Visste du att 52 % av de amerikanska kvinnorna 
skulle hellre vara utan sex en hel sommar 
än att gå upp 5 kg i vikt! Vilket skulle du välja? Lätt val??? Eller?? 
Bild från google, Källa:  FitnessMagazine. 
----------------------------------------------------------
Snygga Charlotte Perelli släpper en serie med kosttillskott speciellt utformade för oss aktiva kvinnor, märket heter "Fit & Smart" by Charlotte Perelli. detta gör hon i samband med att hon släppt sin bok "Kan jag kan du" som hon skriver på sin blogg: 
"Det här är en pepping bok för alla som vill komma igång, en massa bilder, självklart  med fokus på övningar men även en hel del privata. Den är uppdelad i 2 nivåer för att tillgodo se både den som aldrig tränat och den som vill gå ett steg längre och vill träna med vikter."
Bild från google
bild från google

Pressmeddelande från Bodystore.com
”Jag vill ge kvinnor möjlighet att använda kosttillskott som är anpassade till dem. Fit & Smart är inga bantningsprodukter som marknaden redan vimlar av, utan produkter som ger de näringsämnen som just kvinnor kan behöva för att få bättre träningsresultat och en enklare vardag” säger Charlotte Perrelli som är initiativtagare till kosttillskottsserien.
”Jag började träna lite hemma efter att jag fött mitt andra barn. Jag ville komma i bättre form och få starkare muskler. Jag fick då rådet av min PT att använda proteintillskott” berättar Charlotte. ”Jag var väldigt skeptisk till en början eftersom det kändes som att proteinpulver var till för kroppsbyggare och elitidrottare och inte till mig som tränade på en mycket lägre nivå” skrattar Charlotte. ”Men jag fick snabbt ändra min uppfattning! Tillskotten gjorde att jag orkade mer till vardags. Jag såg snabbt resultat av träningen och dessutom blev av med sötsug och kunde lätt få i mig regelbundna och näringsrika mellanmål som tidigare kunde bestå av vad som helst som fanns tillgängligt när energinivån började sjunka”
Det var då idén föddes till att skapa en egen serie med kosttillskott som var anpassade för kvinnors behov. ”Jag tyckte det saknades bra tillskott för tjejer som inte vill banta men som vill komma i form och ta hand om sig själv och sin kropp. Det är inte alltid lätt att få ihop vardagen med träning, barn, familj, heltidsjobb etc. och för att hålla energin på topp varje dag är det perfekt att ta en drink eller en bar”. Charlotte är däremot noga med att påpeka att kosttillskott aldrig kan ersätta en varierad kost och att de endast skall användas som komplement då den dagliga kosten är bristfällig.
Produkterna har en design som tilltalar kvinnor och förpackningarna är praktiska och inte alls så skrymmande som de stora burkar Charlotte tidigare blivit avskräckt av. ”Det kommer t.ex. finnas portionsförpackningar som man kan ta med i handväskan, och en designad shaker med olika fack för vitaminer, mineraler eller varför inte lite torkad frukt eller nötter” avslöjar Charlotte. ”Det kommer även en prestationsökande produkt och givetvis tabletter och kapslar med för kvinnor essentiella näringsämnen”.
Alla produkter är utvecklade i nära samarbete med legitimerad dietist och experter inom forskning och tillverkning av säkra och effektiva kosttillskott. ”Vi har haft ambitionen att ta fram tillskott som håller högsta kvalitet såväl näringsmässig som smakmässigt. För kvinnor är det t.ex. viktigt med kalcium och D-vitamin för att bevara ett starkt skelett, järn för att ersätta förluster vid menstruation och folsyra som är viktigt för kvinnor i fertil ålder” säger Anna Paulie som är legitimerad dietist. ”Vi har utgått ifrån livsmedelsverkets rekommendationer för kvinnor och flera av tillskotten kan användas av alla kvinnor även under graviditet och amning. Proteintillskott är bra för dem som inte får i sig tillräckligt med protein från kosten. Protein är mättande och hjälper kroppen att återhämta sig. Ett tillräckligt proteinintag från kosten är helt avgörande för att bygga upp muskler”.
Fit & Smart serien kommer lanseras under sensommaren och hösten 2010 och totalt kan vi se fram emot 7 unika produkter för aktiva och hälsomedvetna kvinnor!
Produkterna kommer saluföras på Bodystore.com och Gymgrossisten.com
Så nu tjejer är det bara att shoppa!!!! 
------------------------------------------------------------------------
En liten triceps tittar fram! :) 
Bröst och triceps + förbränning stod på schemat idag, inte det bästa passjag kört på länge... Hade inte så mkt ork idag till styrkan så den skyndade jag mig igenom för att avsluta med cardio 30 min. Vet inte varför men jag älskar att förbränningsträna, då hinner jag lyssna på bra musik, rensa hjärnan, koppla bort jobbet och bara vara, trampa trampa trampa, det som så många av mina klienter hatar, det är meditation för mig! Love it! Ser redan fram emot att starta morgondagen på gymmet, (säger jag nu, annorlunda låter det om ca 7 timmar när man ska upp....)kl 06.15 hittar du mig på crosstrainern! Vi börjar bli riktigt många som tränar på morgonkvisten, bra för gymmet men tråkigt för mig för då är inte alltid crosstrainern ledig.... men det skadar ju inte med lite variation! :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar