fredag 10 september 2010

Gratis App för dig som gillar räkna!

Vill tipsa e om en bra App till I Phone som jag laddade hem idag GRATIS! Kanon för dig som vill göra en kostdagbok! Den heter Shape Up (grön ikon med ett rött  "new" band snett över) och där kan du: 
  • Göra en egen profil med din ålder, mått, vikt, målvikt m.m. 
  • fylla i ditt dagliga intag av mat, 
  • få reda på hur mkt kalorier du fått i dig, så räknar den ut hur många du har kvar den dagen till du nått ditt max antal. 
  • Fördelningen mellan Fett/kolhydrater och proteiner, detaljerad sådan, tex mättat/omättat fett m.m.  
  • Fylla i din träning, en detaljerad lista där du hittar aktiviteter som bodypump, dans, styrketräning, badminton...
  • kolla om du dricker tillräckligt
  • Vikttabell hur det går för dig dag för dag, 
  • du kan fylla i fett % vid olika tillfällen så räknar den ut minskningen/ökningen där också! 
  • och säkert mycket mer men jag har inte hunnit kolla igenom hela! 
Jag har ju dietist program till sådant här i datorn men den har man ju inte med sig överalllt, men min mob lämnar jag inte huset utan.  Då är det ju lätt att skriva i vad du äter samtidigt som du äter så sparar man tid! 

Ladda hem, testa, den e ju gratis, alltid kul o se vad man hamnar på för kaloriintag under en dag! 

Önskar alla en underbar helg!
Just ja! Imorgon får det nog bli första gympasset denna veckan för nu är förkylningen över (nästan)! Helt otroligt vad kroppen kan läka snabbt! Längtar verkligen tills jag får slita hanteln ur stället och skrämma slag på de baciller som e kvar! Nu ska de väck!!!
-----------------------------------------

Ikväll ska jag på överraskningsfest, fast ingen vanlig sådan.... kan inte säga mer för personen vi ska till kan ju läsa det här.... Säger imorgon vad jag hittade på ikväll! 

BYE BYE! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar